Monday, March 1, 2010

Lelaki....

Ermm...agak bias tajuk diatas! Lelaki....pada aku kdg2 bleh buat kaum Hawa ni conpius gak dgn sikap dieorg....ye lah, slalunya, most of the time, lelaki yg akan complaint yg dieorg susah nak paham ngn sikap pompuan...(mmg aku akui pun kdg2 ape yg tersirat kat hati pompuan sgt susah nk dipahami oleh seorg yg bernama lelaki! chewaaah!! dila, watch out! aku dah start bermadah, amekkk!!)

but, kadang2 korang tau tak kaum Adam yg buniman... org pompuan ni kekadang conpius ngn sikap lelaki (kalah perempuan bila dtg period). contohnya, takyah jauh la... abah aku, amboi.. kalau membebel bleh panjang berjela! if dari penang ke rumah die tak puas hati (around 45mins), sepanjang tu lah die akan membebel! siapa kata lelaki tak membebel?

bila penat, marah! bila lapar, marah! bila ngantok, marah! bila xangkat fon, marah! aduiii... pening kpala mak ni nokk! ermmm...xkurang jugak yg perasan, slalunya org kata perempuan yg prasan, tapi realitynya.. ada gak lelaki yg prasan, ingat org nk ngorat dia....ingat org dah jatuh hati kat dia etc...etc...etc....bab menjaga hati plak, yes! aku agree yg pompuan ni kena patuh ckp lelaki... (yg berpada2 la), mcmana skali pun, tahap lelaki sentiasa atas dari pompuan (itu opinion aku la), tapi kadang2 mereka ni tak nak menjaga hati seorg perempuan... buat dekkkk je, if mrajok, kau pujok lah sendiri..if pujok pun sket2 ja..if dah pujok, sang perempuan ni stil mrajok lagi...pun kena marah at the end!hahahahhahaha (but if yg mrajok lebih sgt tu, kau biarkan aje!). cuba lelaki yg mrajok...amboi, kemain susah hati sang perempuan! antar msg, tanya berkali2...tepon berkali2, if yg kronik sket, cari sampai kat opis or tunggu dpn umah! hahahahhaha

ape2 pun, dlm dunia ni sgt susah mencari seorg yg perfect dgn diri kita...we have to give and take dlm segala hal, baru hidup ni aman damai tenteram.... TQ

2 comments:

~LiiNDaa~ said...

beb..sedangkan lidah lg tergigit..inikan pula suami isteri..huhu..sumtime alam percintaan mmg kejam..so just stay strong:)

DiLa MaLaKi said...

yerp i agree.. give n take.. and remember nobody is perfect.. and kalu ada mslh bincang terus.. jgn simpan smp mati.. nti lagi serabut.. cam aku ni ha.. :))

Post a Comment