Wednesday, June 15, 2011

SaiDina oh SaiDiNa.....

Salam.

Korang penah main permainan ni tak time kecik2 dulu? xdela kecik sgt berhingus tu, kecik2 ala2 skolah rendah or menengah camtu? meh aku kongsi experience aku dgn Saidina ni, sebelum tu, jom berkenalan ngn Saidina ni... bwh ni logo die.

SAIDINA®, Malaysia’s first property trading game is now a household name. From buying properties in major cities of Malaysia, one can learn how to manage simple finances while competing with each other to be the next SAIDINA® champion. SAIDINA® is a great get-together game that brings hours of fun and healthy competition among friends and family. (ini aku kopipes je dr website www.spmgames.com.my).

Bila aku bukak website ni br aku tau ade byk jenis rupenya Saidina ni, di antaranye Standard, Deluxe, Traveller, Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Hill & Beach, Saidina Chinese & Chinese Traveller (bertahun2 aku ingat ade 1 jenis je, ceh!). senang cakap, Saidina ni cam Monopoly lahhh, tapi dlm version bahasa melayu, nama2 tempat pun basically dlm malaysia je pun, beli, jual, gadai, beli rumah, hotel, lebih kurang sama...if korang xtau camne Monopoly lak, cari la kat Wikipedia, siap die bg history kat korang!!

ok enough psl intro Saidina ni, meh aku cite bad experience aku plak ngn Saidina ni... dari dulu aku main smpai la skrg ni, susah betol nk menang! ntah kat mane silapnye? tensionnnn betol! main ngn abg aku dr skolah rendah (time dok melaka lagi ni), smpai ke sekolah menengah (dh pindah penang time ni), smpai diploma JARANG SANGAT la aku menang main benda alah ni!! asik2 kalah! dulu, dah slalu kalah sgt, abg aku akan pakse aku susun segala bagai before nk main Saidina ni, dahla susun semua sebelum main, dah main.. kalah plak tu, dah kalah kena la susun balik dlm kotak die! abg aku time main tu suka la plak nk perli2, gelak2 menyakitkan hati kan...... so, evrytime kiteorg main, aku akan main smpai mrajok terok2 ngn abg aku tuh! tapi nanti2 aku ajak lagi abg aku utk main Saidina ni lagi ngn aku, as a result, aku akan KALAH lagi & mrajok terok2....

tapi bila aku main ngn abah, mak, abg aku.....no 1 mesti abg or abah aku, pastu br aku, then last skali mak aku la...... ape barang menang ngn mak je kan?? abah aku pun leh menang ngn aku, ape kes??? ade skali tu, bila abg aku dah kawen, kakak ipar aku pun main skali, believe or not, kakak ipar aku simpan duit bawah carpet ok....... (ingat x kak JJ??? ingat x? ekekekekkekeke)

hmmm.......nk kate xreti main, aku reti je beli tanah tu, beli umah, tukar ke hotel kan.... tapi pusing2 mesti aku kalah! WTW betol la...... last 2 weeks aku beli la Saidina ni, main la....so far dah 3 kali main, KALAHHHHHHH jugak! bila la aku nk jadi Saidina Champion ni??????

ni la cnth Saidina Traveller yg aku beli tu

3 comments:

Unknown said...

hahahahaha..duit bawah karpet tu 'senjata akhir'..fund terakhir bila nak kalah...tu pasal abg fara yg nak kalah tu hot..sebab dia ingat dia nak menang...tapi dia tak tahu wife dia lagi terrer..ada 'secret fund' nak withdraw kalau nak kalah....suka sngat main Saidina ni..sebab selalu sgt menang...leh tahan main semalam tak tido pun takper masa zaman budak2 dulu..

DingDong said...

beb nx time main ngn aku.. aku slalu dpt tmpt corot skali.. so ko leh la gelakkan aku plak.. hahaha :P

deeb said...

JJay: senjata bawah carpet namanye......

DingDong: yes! nanti kite set time! ekekekkekek! if aku kalah gak, aku terjun lombong!

Post a Comment